Nu är det gjort...

Jag har varit och klippt mig,-igen. Det känns som om det bara var någon vecka sen sist, men det har faktiskt gått två månader, helt otroligt. Nu är jag alltså "kort i huvet" och det syns, som jag brukar säga. Samma frisyr, samma frisör och samma salong: "The same procedure as every year"- som grevinnan säger vid nyår, när betjänten frågar hur hon vill ha det, lite tätare frekvens på hårklippning bara. Det fungerar så här: Jag sätter mig i stolen, hon frågar hur mycket hon ska klippa, varpå jag svarar : "Ta lagom". Då gör hon det och ungefär en halvtimma senare är det färdigt, enkelt, okomplicerat och snabbt. Eftersom jag återvänder, flera gånger per år och gjort så i minst 25 år, måste jag ju vara nöjd med resultatet.
Apropå nöjd....
är nu alla fönster putsade. Här gäller samma frekvens som grevinnans party, en gång om året, (men bara om det behövs!) Lika bra att få det gjort och som ett tecken, började solen skina när jag höll på med sista rutan.
Nå'n där uppe måste gilla mig- idag, just då iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0