"Rena rånet!"

Igår var vi och kollade hur man skulle kunna glasa in altanen, på ett bra sätt. Det verkade finnas lösningar som kan passa oss. Därför bokade vi in "en date" med glasmästar'n till idag för att få en offert på material och arbete.
Han gjorde mätningar, tog foton och lovade återkomma mot slutet av veckan, med ett förslag på hur mycket av våra besparingar han tycker vi ska investera, hos honom.
Oavsett om vi får ett fint uterum och kan utnyttja ROT-avdrag, kommer det att kosta en slant, så mycket vet vi. Exakt hur dyrt, blir antagligen deprimerande att få reda på och sedan återstår det smärtsamma beslutet om att skiljas från sparkapital. Man vill ju helst "både äta kakan och ha den kvar".
Det kan man däremot nästan få uppleva vid ett besök i Erikshjälpens secondhand-butik, öppet tisdagar och lördagar. Alltid hittar man något fynd att handla, näst intill gratis känns det som.
Idag gjorde jag av med hela fyra riksdaler, så billigt har jag nog aldrig förr kommit undan. För denna summa fick jag två stycken handsvarvade mini-träskålar som min morfar hade gjort, samt två söta små plåtburkar.
Rena rånet.......

Kommentarer
Postat av: Zandra

Men vad roligt att du hittade skålarna! Och ja det kommer nog inte bli billigt att glasa in, men det kanske det är värt!

2010-04-21 @ 02:39:16
URL: http://zlindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0