Valborgsmenu "chez Berg"

Sitter nu och lyssnar på varmluftsugnen som sedan en dryg timme håller på att baka potatis till Valborgsaftonens "Vårmenu".
Jag har under tiden hunnit med att "pilla ner" lite frö i mitt stora land, modell väl tilltagen sandlåda.
Det kanske är tidigt att så, men kommer det upp så gör det. Hittade lite fröpåsar från förra året innehållande några "slattar", att exprimentera med.
Ställde också ut skylten, så vi kan betrakta "affären" som helgöppen. Nu är det bara att ordna kön, efter måttot:
"Först till kvarn får mala". Tror inte jag behöver bekymra mig om tillströmningen, vi kan säkert äta vår Valborgsmenu ostört.
För den som är nyfiken, serveras: Bakad potatis med hemlagad tonfiskröra & grönsallad.
Till efterrätt blir det färska jordgubbar med glass eller grädde (fritt val) vi avslutar sedan med kaffe & kaka.
Ps. Är det någon som vill ha smultronplantor kan jag stå till tjänst. Ds.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0