En dag kvar.....

Nu har jag bara måndag kvar, innan jag får min "sommarsemester" från Turistbyrån. Jag har alltså ingen tjänstgöring där inplanerad, förrän nästa måndag. Om allt annat också går enligt planerna så är det bara en dag kvar till familjen Danielssons ankomst, min nästa massage och inte att förglömma, den sedan länge efterlängtade klipptiden. Idag har jag på jobbet tipsat, en holländsk student som ville vandra lite i skogen, om att ta bussen från Karlsborg till Fagersanna och gå skogsrundan på andra sidan riksvägen, vid "byn". Den trakten känner jag ju i alla fall till och där är både skog och fin utsikt. (ser sjön!!!!) Till Fagersanna finns det i alla fall allmänna kommunikationer, vilket helt saknas norrut, till Nationalparken i Tiveden. Rekommenderade även igår den rundan, till ett tyskt par som hyrde stuga i  Fagersanna. I trädgården växer det nu tomater, ännu är de fortfarande gröna, men det finns några stycken som börjar bli "lagom stora", sen har mina pumpaplantor börjat blomma, stora fina gula klockor. Om det fram i höst också blir pumpor återstår att se, men jag planterar dessa frö främst för att blommorna är så fina.
Solnedgången har också återkommit, efter två dagars regnande.


På gång....


det har lugnat ner sig med blåsandet.


Solnedgångens återkomst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0