Själv är bästa piga!

Varför tjata på Inga när det går lika fort att göra det själv. Tänk vad smart, att jag äntligen har kommit på det.
Måste bara dokumentera vad jag har åstadkommit idag, medan jag fortfarande kommer ihåg, att jag gjort en massa saker. Hann faktiskt med sovmorgon innan arbetspasset började med rengöring av en massa skåpluckor i köket, samt kaklet, diskbänken och spisen. Sen blev det byte i sängen, vädring och första tvättmaskinen startad för dagen.
Avbrott för frukost följdes av lite dammsugning innan tvättmaskinen var klar. Ta hand om den och på med nästa!
Skura toalettstolen tog jag härnäst, sen var det dags att hämta posten, äta middag, klippa gräset och återerövra cyklarna från växtligheten. (Nu återstår "bara" att reparera upp dom till dugligt skick, men där inser jag min begränsning och överlåter till "någon annan".) Istället fanns det två maskiner tvätt torra att ta hand om och en tredje på gång att hänga. Kokade några potatisar till morgondagens matlådor och fixade fyra varma mackor till kvällsmat.
Två finns kvar till maken som kommer så småningom, när fotbollen är slut.
Ikväll har det varit ett förfärligt oväsen på vår gata. Det har dunkat och vibrerat så att finglasen skallrar i skåpet här bredvid. De håller på att lägga ny asfalt, förhoppningsvis i alla gropar som funnits ett bra tag.
Då solen sken mest hela dagen, trodde jag nog att det skulle bli en fin solnedgång, men den lyser med sin frånvaro.
Istället lite bilder från trädgården, vilken överraskning!


Nyklippt gräs, njutbart (en dag eller två i alla fall).


Cyklarnas återkomst från "nässeldjungeln"


Jovisst odlar jag lingon, men kanske inte tillräckligt mycket för sylt.


Äpplena börjar växa till sig, det finns några stycken


Asfaltsläggning under överinseende av lokalbefolkningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0