Fångad eller fånga?

Det börjar bli allt mer turister i rörelse i Karlsborg, även idag fick jag "nöja mig med" att parkera på grusplätten bakom Turistcentrum. De håller på att iordningsställa denna till en ordentlig parkering, så man ska veta hur man kan ställa bilen. Som det är för tillfället, gäller "djungelns lag". Någon börjar och man fyller på därefter.
Efter lunch när min kollega varit ute och fått sig "lite frisk luft", kom han in med ett leende på läpparna och talade om att det var flera bilar som blivit "instängda". Vilket han hade tagit kort på. När jag då tittade ut genom vårt fönster på baksidan, kunde jag upplysa honom om att det var min bil han fotat!
Senare kom även chefen in och påpekade samma sak, varpå jag återigen talade om att min bil var offret.
När hon tittade ut igen, var det folk vid den ena bilen som stod hinder. Ok, då åker dom sa jag, men det tyckte hon inte jag kunde vara säker på, så hon travade ut, ifrågasatte deras parkeringsintelligens och bad dem flytta bilen, då de inte hade för avsikt att åka. "Inte dom som gjort fel", hävdade de, men rullade undan motvilligt, så jag tjugo minuter senare kunde åka hem.
Fortfarande fint och varmt väder, men inte olidligt. Mycket båttrafik på Örlen, framförallt kvällstid, då de provar fiskelyckan. Undrar om fisken låter sig bli fångad, eller om "fiskarna" i båten istället blir fångst för myggorna?


Fiskelycka eller myggjagad?


Livlig båttrafik kvällstid på Örlen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0