"Jag är ute när gubben min är inne & jag är inne när gubben.....

Det ligger en del i den gamla sången, då våra jobbscheman "går omlott" så att säga. Efter Postens senaste omorganisation har i alla fall maken inga fritidsproblem, då vissa veckor medför 5 x 7.20-18.30.
När han sedan på helgen är ledig, jobbar jag alla helger utom en i sommar. Han har några lediga dagar nästa vecka, måndag, onsdag och fredag medan jag är tjänstefri endast torsdag.
Vi kan inte bli osams förrän till hösten, av den enkla anledningen att vi inte träffas tillräckligt länge så vi hinner bli oense om något.
Nu har han redan somnat, i sin säng denna gången, (inte i fåtöljen vid datorn) men jag som är nattuggla och dessutom har sovmorgon att se fram emot, känner mig inte trött än.
Jag får använda lite av energin till att vika tvätt, när jag skrivit färdigt dagens "ljug" som maken kallar det.


Det växer fortfarande!!!! Kanske blir det tomater framöver...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0