"Klotter"

Man får inte skriva och klottra på väggarna, lär och tjatar vi på våra barn om. Men det finns som i så många andra fall undantag. Det har mer och mer blivit en inredningstrend att ha någon form av text uppsatt, direkt på tapeten.
I vanliga fall är jag numera inte speciellt känslig för trender, men har alltid gillat visdomsord och fyndiga texter.
På Tradera, kan man köpa näst intill allt! och i vintras hittade jag bland annat en text som "var jag".
Passade direkt på att tipsa dottern om att den önskade mamma sig i julklapp och på julafton hade Tomten den med sig till mig. Hade väl varit hyfsat snäll då, kan man förmoda.
I våras hittade jag sen "ett hål" på sovrumsväggen där den fick plats och kändes rätt att ha.
När svärsonen vid besök såg detta, hade han farhågor om att barnen skulle få "otillåten inspiration" av den.
Än har de dock inte tillägnat oss någon grafitti-dekoration, endast en riktig tavla faktiskt, som Leo målat till morfar som står på en av tavellisterna i datarummet. Vilka jag är mycket tacksam för att vi till slut fick uppsatta, av svärsonen som förbarmade sig över mig som flera gånger försökt ta tag i saken, men inte nådde så högt.
Nu kan vi därför titta på fina barnbarnsbilder, som fått plats där, förutom konstverket.


Visst är det sant!!


Lite mörkare dag för dag, blir det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0