Ledig imorgon!

Vad ska jag hitta på när jag har min lediga dag, sovmorgon? Nej, det har jag ju alla arbetsdagar, men jag kravlar mig nog inte ur sängen för tidigt ändå.
Kanske blir det till att fylla på kylskåpet med lite "läckerheter", såsom mjölk, pålägg och annat.
Om det inte blir för varmt ligger brödbak ganska nära till hands. Mormors brödkakor eller det mörka formbrödet, varför inte båda? Vore ju inte fel att servera till eftermiddagsfikat när nyblivna mormor Anette kommer förbi.
Var alldeles nyss ute i trädgården och kunde konstatera att de svarta vinbären är, - just svarta.
Det betyder att de snarast bör (=skall) plockas och göras något med. Dessutom är mina haricot verts klara att koka till någon god middag. "Söndagsstek" var ett tag sedan vi hade, (vilket maken inte gråter över).
Eftersom jag även har ledig dag på torsdag, kan jag låtsas att det är söndag och servera stek med hemodlade grönsaker i matlådan. Så får det bli!
Imorgon "lördag" får vi nöja oss med fläskpannkaka. Ack så hårt livet kan vara!!


Kastrullklara!


Månen står klar att ta över....


efter en solnedgång med nästan religösa förtecken!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0