Måndagar är inte att leka med...

Jag undrar om det skulle gå bättre för en bläckfisk med åtta armar att klara massa saker på en gång?
Men problemet är nog inte så enkelt som några extra armar, utan bristenmer än en hjärna att ta i anspråk.
Min stackars kollega hade suttit ensam med besökande gäster och oavbrutet ringande telefoner, en hel timme innan jag började. Sen har vi slitit utan avbrott med bokningar, förfrågningar, sista minutenbokningar och akuta stugbokningar, samt försökt vara trevliga och svarat på frågor från de besökande i lokalen.
Jag erbjöd mig att stanna ytterligare en timme, vilket var helt nödvändigt eftersom både hon och jag hade ouppklarade "högar" som var akuta. Visst är det roligt när man kan hjälpa till med att lösa problem och folk blir både glada och tacksamma, men man vill ju hinna med ALLA till samma servicenivå. Idag gick det bara inte att uppnå den ambitionen. Vi räckte inte riktigt till "volymmässigt". Ytterligare två armar och en extra hjärna, hade varit mer än välkommen, jobb fanns det!!
Får se om kollegan överlevde den sista timmen ensam. Det är bara hon och jag imorgon också, men tisdagar brukar generellt vara lite lugnare.
Nu ska jag titta till kommande bärskörd, sen blir det kaffe...........


Det kommer mera.....


....och snart blir det blåbär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0