Varför känns lördag som söndag?

Idag är det "bara" lördag, men jag har känslan av att det är söndag. Kan det bero på att jag jobbar när många andra är lediga och i bästa fall är ledig när andra jobbar? Har nästan helt tappat "kollen" på veckodagarna. Vänder på veckan såsom jag har för vana att vända på dygnet. Vilket gör att jag känner mig lite mera disträ än vanligt. Detta kan verka oroande, men än så länge lider jag inte av det själv. Eftersom det inte är söndag idag, har jag ytterligare en "arbetsdag" framför mig innan arbetsveckan startar igen.
Men en sak har jag väldigt klart och ordning på: att en väninna och jag ska göra ett besök på Hem & Hobby i Hjo på onsdag eftermiddag när jag slutat mitt andra arbete, för dagen.
Ja inte nog med en anställning att hålla reda på, utan två! och ändå blir det inte heltid.
Vi får hoppas att A-kassan klarar av detta också.
Idag vankas det återigen fotboll, som man naturligtvis måste titta på. I den idealiska finalen så småningom skulle jag vilja se Holland mot Spanien. Enda dilemmat här blir, vem man då ska hålla på?
Det var synd om argentinarna, som blev så utspelade av Tyskland, men rätt åt Maradona som tror han är nå't. Visst spelar tyskarna bra fotboll för en gångs skull, de brukar bara vara tråkiga att se annars, men jag har svårt för att "heja" på dom i alla fall.
En störtskur har vi fått ikväll, det mullrar lite så kanske blir det mer.


Avslutning på dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0