Efter regn kommer sol

Det var längesedan det regnade, konstaterade jag i bilen på väg till Hjo, för att delta i anhörigcafé med information om dagcenterverksamhetens nystartade "fabrik". Bland annat ska här pysslas med att sortera och paketera skänkta kläder för vidare befordran till barnhem i Polen. Vilken en präst som är engagerad i projektet, berättade om. Han har haft denna insamling igång sen 1980-talet.
Min syster skulle också ha kommit dit med sin assistent, men hon ansåg sig ha viktigare saker att göra.
Eftersom det var måndag, har hon så kallad "hemmadag" från dagverksamheten och då ska det handlas.
Detta är mycket viktigt, vilket hon påpekade när jag gjorde en snabbvisit för att kolla varför hon inte varit där.
Hon hade gjort ett besök på Hem & Hobby och att det är viktigt är vi nog ganska överens om.
Sen kanske vi väljer att köpa väldigt olika saker, men den affären passar ju alla. (nästan!)
Tittade också upp till mor och far som åt middag, bestående av Mamma Scans köttbullar med tillbehör.
De ville skicka med lite fåtöljer och köksbord, men jag hade inte stora bilen med idag och ingen bärare heller.
Naturligtvis var även jag på Hem & Hobby, något annat är inte möjligt. Det får betraktas som näst intill tjänstefel att hoppa över det om man är det allra minsta intresserad av inredning och hantverk.
Regnade gjorde det hela vägen hem också, så ikväll kan jag skippa vattningen, skönt.
Men solen hann ändå fram så den kunde gå ner!


Efter regn kommer sol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0