Rökt makrill och gardinstänger

Då har vi varit på inköpsresa till Hjo, som jag igår via bloggen var vänlig nog att förvarna maken om, så det inte skulle bli en alltför stor chock på måndagsförmiddagen. På detta sätt hade han en hel natt att drömma om det och vänja sig vid tanken. Om det föranledde mardrömmar vet jag inte, men han verkade sova gott.
Vi fick utrusta oss med diverse attiraljer såsom tejp, remmar och plankor, eftersom gardinstängerna vi beställt är fyra respektive tre meter långa och var tvungna att surras på biltaket för hemfärd.
Först åkte vi dock till hamnen för att köpa sik till middag, men det fanns ingen, så det blev rökt makrill i två varianter istället.
Därefter tog vi en sväng till Skövdevägen för en kopp kaffe och en pratstund. Fyllde också på med böcker från "Centrallagret", då de "har gått åt som smör i solsken" hos mig.
Apropå på smör, nere vid hamnen utanför Fiskaffären, såg vi idag en kaja som "fiskade" i en papperskorg.
...och vad hittade hon väl där???
Just det..... ett minipaket Bregott, som hon snabbt förvann med!
Besöket hos Hem & Hobby gick sedan relativt smärtfritt för maken. Han fick surra fast gardinstängerna medan jag plockade ihop dagens fynd i affären.
Väl hemma vankades stuvad spenat och färskpotatis till makrillen.


"Nu ska jag smörja kråset"!


Spegelblank sjö med solnedgång idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0