"Skarpt läge"....

Då kan jag börja nedräkningen. Klockan 08.00 imorgon bitti inträder "skarpt läge". Då är det dags att anta utmaningen och axla titeln "Turistvärdinna". Det ska bli roligt att få jobba i branschen "på riktigt".
I december 2008 pryade jag på Turistbyrån i Skövde en vecka, vilket definitivt inte avskräckte mig för yrket, utan tvärtom gav mersmak. Det fanns då inte något behov av att anställa personal, vilket jag var medveten om från början, men det var snällt av Jessica att låta mig prova på ändå.
Förra sommaren sökte jag jobb på Hjo Turistbyrå, men hade inte turen att få det.
Nu får jag hålla premiärnerverna i schack och koppla på "hårddisken" så informationen som sedan ska ut, först kommer in och lagras i minnet.
Men nu tänker jag ladda med fotbolls-VM, Brasilien mot Nord-Korea, kan det bli något? Den som tittar får se!
Avslutar med en bekant vy, men denna gång bara kvällsbild på sjön, med en ensam båt.
Det är "fluglorten" mellam stolparna!!


Nästan spegelblankt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0