Är "tanten" gammal och glömsk eller bara.......

Då har jag i alla fall fått veta att det inte blir ättestupan, när stämplingsdagarna tar slut.
Kan kännas som en klen tröst, men ändå en strimma ljus i änden av tunneln.
Ansökningarna till riktiga jobb har nu blivit många, intresset dock fortsatt svalt, (om man ska uttrycka sig diplomatiskt,) non-existent in english.
Om ingen heller fortsättningsvis vill ta mina tjänster i bruk, finns det en arbetsmarknadsåtgärd,
kallad "jobb och utvecklingsgarantin" som man blir inskriven i "för vidare åtgärder" kan jag förmoda.
Nåväl, ca två tredjedelar återstår på A-kassekontot, men skadar aldrig att vara förberedd och som engelsmännen uttrycker det:" Time flies".

Nu till praktiska saker, middag vill man ju ha och så även idag. Kollade läget i kylen och hittade lite stekfläsk. Gott om ägg fanns det också, får väl göra fläskpannkaka då, som maken alltid tjatar om.
När fantasin tryter och jag frågar: Vad ska vi ha till middag? blir svaret, "Vet inte". Men om jag då säger, föreslå nå't, kommer det garanterat: "fläskpannkaka".
Först stekte jag tärnat fläsk i långpannan, satte på äggklockan för att inte glömma av den. Under tiden fixade jag med något, kommer inte ens ihåg vad det var. Klockan ringde, jag tänkte, ska bara.....
Det blev välstekt, innan det kom ut ur ugnen för påfyllnad av smeten, så väl stekt att brandvarnaren hojtade.
Nåväl, det var ingen fara, vädra lite bara och in i ugnen igen.
Det blev lite smet över till några vanliga pannkakor också, varpå jag ställde pannkakslaggen på plattan med margarin i. Medan jag väntade på att den skulle bli lagom varm, kunde jag ju kolla mailen och fixa lite med bankkontot.
Åter till frågan: "Är tanten gammal och glömsk eller bara glömsk? Det luktade lite stekos, där jag satt vid datorn, men ugnspannkakan bakade ju, så det var ok. Men därefter kom mitt "wake up call". (igen!)
Brandvarnaren satte igång med full styrka och nu var det lite rökigt i köket, samt en väldigt svart och varm pannkakslagg  som väntade på spisen.
Den fick utomhus göra en insats för snösmältningen, innan jag kunde ta in den igen och börja om.
Gammal? nej inte relevant i sammanhanget, men glömsk? njaaaa ok då, erkänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0