English breakfast

En fin morgon och det var förvånansvärt lätt att gå upp hyfsat tidigt, vid åtta.
In i duschen och sedan på med stekpannan. Idag väntade jag snällt kvar vid spisen, medan den blev varm.
Stekte bacon och ägg samt värmde vita bönor, till det serverades nybryggt kaffe när Gun kom på visit vid nio.
Som "efterrätt" bjöds skivad melon.
Vi smorde kråset och satt och tjatade om en massa saker, vips var klockan över elva och hon skulle vidare.
Då kände jag en oemotståndlig lust att ta en "promenad med sågen" ner i vår vildvuxna slänt.
Gjorde så och nu är det några sly mindre i alla fall.
Rabatterna har också börjat titta fram under snömassorna, så det fanns en del gammalt fjolårsskräp att ta bort.
När detta var gjort hade jag nog varit ute i vårvädret en timme och fått frisk luft, så samvetet sa att det var ok att gå in till datorn en stund.
Mitt samvete är väl i och för sig ganska tolerant och oftast i fas med vad jag vill göra, så det är sällan det bättre jaget behöver ta till tvång!
.... och som synes sitter jag nu här och ljuger........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0