Ansiktslyftning

Solen skiner och då blir eventuella skavanker än mer synliga. Så pass att även jag kan ha svårt att blunda för potentiellt arbete. Idag tittade jag för säkert hundrade gången på mina ljuslyktor som står i anslutning till entréen.
En gång var de vackert svarta, numera grådassiga och rostiga. Då kom tanken, att varför inte testa att spruta dom med lite svart färg, jag har ju kvar sedan "gatuprataren" fick en ansiktslyftning. Det var bara att ta bort glasen och sedan gick det som en dans. Nu är de inte totalrenoverade, men betydligt roligare att se på och duger även den här sommaren. Några fler krukor och den stora baljan, har jag också fyllt med jord och frön. Där är tänkt att det ska växa krasse och luktärter, vi får se om det blir som jag vill!
Grannen på höger sida, håller på att bygga ny, inglasad altan, han har gjutit och murat grund i ett par veckor nu.
Idag söndag, verkar det dock som om han har låtit cementblandaren vila och han har tagit en ledig dag. Då ägnar han sig åt att hugga ved istället! Hela da'n. En del har underliga idéer om avkoppling!
Göra ingenting är också en konst, som jag själv behärskar ganska bra.
För övrigt finns det gott om rabarber, så det blir rabarberkräm till kvällen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0