Butiksbakade croissanter

Då jag igår skrev om hur vi festade i trädgården på croissanter bakade i vår egen närbutik Tempo, frestade det tydligen far i Hjo. Skickade sent igår kväll ett meddelande att jag skulle komma förbi hos dom, någon gång idag. Som svar på detta fick jag ett "du är välkommen" och ("by the way") köp gärna med några av de där bakverken till Hjo!
Åkte vägen om torghandeln i Tibro för lite kompletteringar till mina odlingar. Några ytterligare byttor jag hittat i skjulet, krävde också lite växtlighet.
Var även i parfymaffären för att informera mig om vad som gäller inför nästa fredags utökade torghandel. Till detta evenemang som håller på hela dagen har handeln i Tibro även bjudit in lokala hantverkare att vara med.
Jag kommer att delta, tillsammans med en kompis. Det är alltid kul när det händer lite i bygden.
(Imorron är det "Ankrace" och som vanligt tror och hoppas man ju att: "min anka vinner",
ända till målgången visar något annat!)
Åter till dagens huvuduppgift, besöka Hem & Hobby för inköp av tyg till solskydd för nya verandan.
Det var spännande att se om tyget jag redan köpt lite av fanns kvar, så jag kunde inhandla även till gardiner.
Jodå, det låg där men "bara" fem meter kvar på rullen, när jag behövde nio! Typiskt, f..n sa jag nästan högt, men beslutade ändå att ta det som fanns, samt återvända till reahyllan, med enhetspriset 29:-/meter, på jakt efter ett matchande tyg.
Ibland blir man förvånad, där låg en rulle med likadant tyg, samma färger, men lite annorlunda mönster.
Det blir perfekt och när jag sedan fick veta att det finns en smart lösning för upphängning, billigt! började jag ju inte gråta precis.
Nu ska "bara" gardinerna sys också....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0