Gomorron!

Tänkte köra en variant på alla solnedgångar, så när jag (högst tillfälligt) var uppe i morse vid sextiden passade jag på att knäppa en bild. Såg sen att det fanns en del som var i full gång med att äta frukost, i  krukan vid boden.
Våra vänner fåglarna, i detta fallet skator, vilket i och för sig är ganska tveksamt, om jag vill kalla vänner.
Hur som helst så serverades det gammalt bröd, misslyckade smördegsrutor och vetekross. Det sistnämnda hittat i skafferiet, inköpt för många år sedan. Bevisligen aldrig använt till nyttigt brödbak, som avsikten var.
Skatorna verkade gilla utbudet i alla fall, för både de och andra tveksamma bekanta, kajorna, återkommer flera gånger under dagen för att smörja kråset.
Frömataren tog jag ner igår, för att hänga upp en ampel med blomma i. Det får bli en fuskpelargon som hängde där även förra året eftersom alla försök med levande växter, (just där) har slutat med "ond bråd död".
Idag finns tisdagsnöjet att se fram emot, Second Hand-butiken öppnar klockan fyra.
Du vet aldrig vad du behöver, förrän du går därifrån med något fynd och vem gillar inte överraskningar??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0