Söndagsutflykten

Fint väder, lugn och stilla start på dagen. Det vill säga sovmorgon, så länge man känner för det. Sen är det bara att "gasta GRÖT!", så kommer den ganska omgående. Det fungerar dock bara på lördagar och söndagar.
I all sin enkelhet, är det inte fel att få havregrynsgröt på sängen.
Vad är det för fjäsk, undrar kanske någon, men det finns två möjliga förklaringar, som jag ser det.
"Because you're worth it" som de säger i reklamen, eller ett tack för hemlagat i matlådan till jobbet varje dag.
Välj själva, jag intalar mig att båda är relevanta! Det är ju väldigt viktigt med "positive thinking" så varför inte.
Gjorde färdigt förberedelserna för middagen, (kålpudding) och förklarade ingående var allting fanns att hitta, innan jag begav mig på shopping-utflykt, till Hjo.
Jo!! den handelsträdgård jag bestämt mig för att besöka ligger där. Hade jag någon baktanke med detta tro?
Inte från början, men har alltid varit bra på att "slå två flugor i en smäll", så möjligheten slog mig tämligen snart.

....och visst, besökte jag Hem & Hobby. Där hade garnet idag rätt färg. Jag fick en vision av en tröja i grönt, svart och benvitt, till mig själv. Vilket givetvis medförde inköp och flytt till Fagersanna, för garnet. Lite annat fick också plats i den lila påsen, men det blev inget storköp, den här gången.
Tröjan är påbörjad, passade utmärkt som sysselsättning till "Morden i Midsomer" på TV8 ikväll, ett avsnitt jag faktiskt inte sett förut.
Plantorna är också satta på plats, vi får se hur det går, skulle bli kallt inatt, sa dom.
Bifogar dagens solnedgång, börjar bli nästan tjatigt vackert, eller????



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0