Vitlöksbröd och "stickmönster"

Maken kom hem för tidigt igår. Efter att ha "matat dikena" under postturen, fick han slutligen ge upp. Han klev in genom dörren med orden: "Jag mår inte så bra".
Det var nog så också, för sen sov han större delen av både eftermiddagen, kvällen och natten, inte ens datorn orkade han ägna sig åt, vare sig igår eller idag. Då är han dålig.
Inte heller har han frågat efter mat, men jag har trugat i lite fisk och potatis, nyponsoppa och cola.
Ikväll gjorde jag vitlöksbröd till mig, som han faktiskt också både ville och vågade testa.
Kanske är han på bättringsvägen, men Posten får klara sig utan honom imorgon också. Själv lever jag på hoppet att slippa en repris, på hemkomsten från senaste Stockholmsbesöket, i början av mars. Då hade jag nämligen fått med mig såna baciller från junior.
Men den som lever får se. Under tiden stickar jag vidare på min nya tröja och fotograferar solnedgångar.
Vad tycker Ni, blir det snyggt??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0