"Jubileum"

Idag är det precis ett år sedan jag satt över fyra timmar på Arbetsförmedlingen i Skövde för att anmäla mig som arbetssökande, för första gången i mitt liv. Kan i inte tycka att: "bättre sent än aldrig" är någon vidare devis, hade helt klart föredragit aldrig i just detta fallet. Men.... "that's the way it is", behöver inte ens gilla läget, bara konstatera fakta. Någon ljusning vid horisonten tycks inte heller vilja yppa sig, trots ett ansenligt antal ansökningar skickade under det gångna året. Ett litet mellanspel i somras som turistvärdinna och lite inhopp som personlig assistent har varit positiva avbrott på den tristess som mer och mer börjar krypa på. Visst jag är kreativ och kan baka, sy, sticka, laga mat osv. men till slut tryter även den energin och mitt lager av stickade tröjor är nu till bristningsgränsen fyllt. Ska börja måla lite snart, men även där blir det snabbt fullt med alster.
Har som avbrott idag varit och fikat i Hönsa, samt gjort en shoppingrunda på second hand i regnet. Jag tror förresten, att regnet och det idag allmänt trista vädret är en väldigt stor energitjuv för tillfället. Hoppas på en uppryckning till morgondagen och nu ska jag snarast beställa biljetter till Spanien igen, då Ryanair har lagt ut vårens flyg på nätet. Denna gång ska väl Island kunna hålla ordning på sina vulkaner, i april åtminstone.


kommer vi iväg den här gången tro...


...för där finns mycket att handla på marknaderna


och många stenar som längtar till Sverige


samt fina blommor....


i många olika färger att njuta av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0