Bilinlämning och besiktning

Vi har idag varit en tur till Skövde och lämnat in min bil för fastsättning av list som släppt, samt besiktigat makens SAAB. Inga konstigheter, den gick igenom. Vi passade också på att ta en liten runda i diverse affärer, för att kolla om det fanns några trädgårdsmöbler, eller tillbehör kvar till bra pris. Vi hittade inte speciellt mycket i den vägen, men jag köpte ett litet olivträd och diverse andra små nyttigheter. När jag ändå var i farten passade jag på att handla lite mer garn, (big surprise) men det är ju billigt om man köper minst tio nystan varje gång!
Har nu kommit halvvägs på framstycket till vuxentröjan och måste nog ta med lite garn och stickor på semestern, så jag kan sitta på balkongen i solen, titta på havet och sticka lite. Det är semester, big time! Gärna något kallt och gott att dricka också, då är det helt perfekt. Vi hittade inte något användbart att förnya glashuset med, så det får vänta till våren, efter att vi renoverat de "gula gungstolarna". Vem vet, då kanske vi inte behöver något mer än dynor till dom. Maken är väldigt snorig och nyser hela tiden, undrar om jag ska klara mig, eller bli förkyld lagom till vi ska åka?
Det var perfekt att dricka kaffe i glashuset, när vi kom hem, innan solen försvann.....


Hösten börjar smyga sig på skogen på andra sidan sjön.


Ett plan passerade precis innan kaffet var klart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0