Hemmadag

Har inte gjort så mycket idag, mer än försökt tala om var makens grejor fanns att finna, när han letade och packade för att åka på övernattning med jobbet. Som vanligt hävdade han att jag gömt hans saker, men mitt svar blev naturligtvis att det skulle väl han vara tacksam för, annars visste ju ingen vart de låg. Nu är det också så, har jag börjat inse, att jag kommer inte lika snabbt ihåg var allting är "arkiverat". Det börjar därför bli än viktigare att hålla samma system för förvaring som "last year", eftersom omorganisationer numera har svårare att fastna och ersätta tidigare system, uppe i hjärnkontoret.
Påfallande ofta kommer man ihåg den gamla platsen saken låg på, oavsett hur logiskt den nypåkomna ordningen än är. Jag har också hunnit med att tvätta och packa lite, samt avnjutit ugnsbakad falukorv till middag.
Kollade lite på dansbandskampen, men tyckte inte det var något vidare. Nu tittar jag på Frost och sedan kommer Dalziel & Pascoe direkt efter, båda bra brittiska deckare.
Undrar om maken dyker upp imorgon, lagom för att servera frukostgröten.....


Skymning


och solnedgång, syns bättre nu när nästan alla löv har fallit av träden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0