Godis-häxan

Som jag skrev igår har jag pyntat lite inför Halloween, samt köpt en del godis ifall det kommer några barn.
Men än så länge har det inte dykt upp några, så häxan med sin skål är fortfarande full med godis.
Maken är väldigt förkyld och har badat bastu. Varje gång försöker han få mig till att bada också, men jag har aldrig förstått mig på denna variant, tycker bara det är så äckligt varmt att man nästan inte får luft därinne.
Vi åt frukost på glasverandan idag. När jag gick ut för att sätta på infravärmen, möttes jag av en flaxande talgoxe därinne, hur nu han hade tagit sig in. Men eftersom det går att ta bort alla väggar var han snart ute i det fria igen.
Ganska fint väder har det ändå varit och jag tog en promenad tur och retur till affären, innan middag.
Idag serverades schnitzel med klyftpotatis, grönsaker och bearnaisesås. Nu ska det bli fotbollsmatch, Liverpool spelar borta mot Bolton.  Kaffe smakar nog gott till denna underhållning (får vi hoppas)......
Ja, kaffet smakar ju alltid bra men underhållningen är det eventuellt lite frågetecken kring.


Godishäxan, på min nya stol köpt igår på second hand


Även häxor vill vara fina


Endast en pumpa är "odlad", men den blev inte så stor och fortfarande grön.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0