Affisch och ödla

Ganska varmt för årstiden, har det varit idag och de nya glashus-gardinerna är nu på plats. Tyget räckte även till en bordsremsa därute. Rätt nöjd med resultatet, gav jag mig på att byta till nya lakan i sängen och tvätta "mormors" kryddburkar med hylla i köket, det behövdes. Rester från gårdagen, fläskfilé till middag och sedan en promenad till affären för lite inköp, bara några småsaker. Hade kameran med mig, men hittade inga "fotoscoops", så det blev en bild på affischen som sitter på vårt brevlådeställ, om gympa. Den sitter där och ger mig dåligt samvete, för man borde ju.... Jag har försökt att delta, visserligen för många herrans år sedan, men tycker att det är en fruktansvärt tråkig form av motion, så jag kan bara inte förmå mig till det, så jag får väl fortsätta brottas med samvetet istället.
Kärleksörten blommar nu väldigt fint, bredvid min gråa runda sten och på husknuten sitter metallödlan från Spanien som dekoration. Kan undra om den skrämmer grannbarnen lika mycket som den häxa som tidvis satt där för några år sedan. De var lite skraja för om de skulle våga ringa på och fråga om vi ville köpa lotter. En häxa är ju inte att leka med om det nu var sant att det bodde en sån i huset. Deras mamma har berättat detta för mig, ganska kul! Sant?? Vem vet......


Imponerande träd på väg till affären


Ett mycket bra erbjudande, men......


Rabatten på framsidan


"Skrämmande" husdekoration?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0