Sovmorgon i solen!

Vi vaknade vid åtta-tiden, men somnade om igen båda två, för att nästa gång kvickna till framåt tio. Det blev frukost på balkongen och sen tog vi bilen för att åka till marknaden, som hålls i norra delen av sta'n varje tisdag. Gick mest och tittade, handlade bara lite frukt och solglasögon-clips till maken. Det är ju inte helt fel att packa med sådana tillbehör, men det var samma repris även denna gång. De han köpte (i Spanien!) förra semestern låg kvar hemma. Eftersom det inte fanns allt som vi var i behov av på marknaden, stannade vi till på Mercadona på hemvägen, för lite mer genomtänkt proviantering. Efter att ha fyllt kylskåpet med det inköpta var det hög tid för middag. Alldeles utanför vårt hus finns det gott om restauranger med diverse erbjudanden. Vi valde en trerätters meny för 8 euro/st, mätta och belåtna fortsatte vi de cirka 300 meterna ner till stranden. Där hittade vi ett café som såg inbjudande ut, så det fick bli en fika med havsutsikt, innan vi gick upp i lägenheten och tog ett glas vin på balkongen. Det stod nämligen en välkomstflaska på köksbordet när vi anlände. När skymningen började avisera sin ankomst bestämde vi att en promenad fram till "gamla sta'n" och Europabalkongen kanske inte var så fel.
Det är inte alls långt att gå, kanske en kilometer och där finns förutom en massa fik även många, många småbutiker med mycket krafs att titta på. Det är förmodligen också meningen att man ska handla. På tillbakavägen stannade vi vid vårt "stamfik" och avnjöt en hamburgare respektive "gambas al pil-pil". Sen var vi färdiga med den här dagen.
Makens snarkningar hörs redan från sovrummet, får väl  gå dit och hjälpa honom med detta.....

Maken på marknad: Vattenpaus och "jag vill inte vara här längre"!

Blomsterprakt i en trädgård där vi parkerade bilen.

En fiskebåt drar förbi på havet, utsikt från vår balkong

Polizia har ordning på nattlivet vid Europabalkongen, "mitt i smeten"

Vägen ner till en av stränderna precis bredvid