Afternoon tea

Eller snarare lunch-tea, men det var helt ok och det är alltid mysigt att promenera i Gamla sta'n. Denna gång dock en snabb sådan från tunnelbanestationen till Hotel Lady Hamilton där dottern bokat bord. Nu har jag alltså ätit riktiga cucumber sandwiches, scones och druckit te. Det te jag valde var inte helt i min smak, så jag övergick till kaffe istället och upptäckte då, att de hade "gömt" Earl Grey bakom kaffekannan. Men det var "för sent" eftersom jag hunnit fram till kakorna och till dessa ska det vara kaffe. Leo var också med, han fick en gigantisk "guldpeng" och apelsinjuice som grund till läckerheterna. Sen koncentrerade han sig på en sort som föll honom i smaken och provade dessa grundligt. Visserligen var det en minivariant av chokladbollar, (som jag berättade hette negerbollar i min barndom) men han testade totalt femton stycken och kunde verkligen rekommendera dom.
Efteråt skulle vi ta en snabbrunda i affärerna vid Sergels torg och det blev en ganska rask förflyttning dit, då regnet tilltog mer och mer. Vi skildes åt vid Axelssons där jag var inne en stund, kollade läget och provade lite, samt inhandlade två jumprar. Vi träffades sedan i källaren på Åhlens närmare bestämt på Hemköp där vi handlade förnödenheter till sen middag. Det blev spagetti & köttfärssås. Det var en trevlig tur, förutom regnandet. Vi frågade Leo vad som var bäst: "att åka tunnelbana", svarade han.


Dagens mest oväntade händelse, pappa Pelle äter ordentlig grötfrukost innan golftävling,
så ovanligt att det absolut måste hamna på bild.


Leo provar spelet mamma och han köpte, med morfar. Bredvid ligger lillebrors pussel
som också blev testat många gånger av honom.


Nybadad efter spagettimiddag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0