Förberedd

Sjukgymnasten på förmiddagen och distriktssköterskan på eftermiddagen, den senare för att få hjälp att ta bort nageln på vänster stortå, som fläktes av till hälften i söndags på hemväg från Stockholm, när jag klev ur bilen.
Hade fått bort halva men hon fixade resten idag. Det kändes kan jag berätta, men tröstade mig med ett besök på Second Hand-butiken på hemväg.
Nu har jag lagt fram kläder, gjort stekta äggmackor, tagit ut en karta över varuhuset och satt klockan på "alldeles för tidigt"- ringning. Imorgon bär det nämligen av till Ullared för lite nöjesshopping. Har inga långa måste-handla-listor, men en liten "önskelista" från nära och kära. Vi får se vad jag kan hitta! Blir hämtad vid halv sju, så nu blir det godnatt med något program på TV:n i sovrummet så slocknar jag nog snart.

PS. Ingen har hört av sig och erbjudit jobb idag heller, men det går ju alltid att ringa mig på mobilen. DS.


Tjocka plånboken, minneslapp och varuhus-karta....det var väl allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0