Ordning & äppelskörd

Visst var det kul att shoppa loss igår, men det är inte klokt vad trött man blir dagen efter. Det blev inte så speciellt lång sovmorgon utan jag var uppe vid vanlig tid, vilket i min nuvarande situation innebär runt nio. Första uppdraget då var, att hjälpa tunnan på plats, vilket jag kom på innan jag hörde sopbilen. Redan igår hade jag plockat upp och ställt undan det mesta av de inhandlade varorna, men själva "finliret" med att organisera och bokföra julklappshögarna och prova kläderna ordentligt, tar ett tag. Sedan ett antal år tillbaka, skriver jag upp vad var och en ska få "av tomten" för minnet är inte alls detsamma längre. Inte en chans att jag kommer ihåg annars.
Det var också fint väder och varmt ute, men jag valde först att ta itu med städning under kyl & frys, samt ta loss och skura plastgallerna. Med Cillit Bang och de relativt nyinköpta gummihandskarna från IKEA på, gick det faktiskt som en dans, precis som reklamen lovar. Det är inte varje dag man kan säga det. Damlandslaget i handboll spelade match mot Rumänien på TV, vilket jag tittade på samtidigt som middagen intogs. (fjärilskotlett med kantarellsås) Sen blev det en promenad till affären för lite matinköp. Ringde maken som var på hemväg, så han hämtade kassarna med bilen, medan jag spatserade hem i det fina vädret. I postlådan låg en hel del post och reklam, att gå igenom och åtgärda. Kan meddela att räkningarna är genomgångna och det gick faktiskt ihop den här månaden också.
Hade lite energi över och har bakat nya, lyckade, korintkakor. Ska nu bara fundera ut "menyn" till helgens besök och handla lite imorgon, samt ta en tur till sonen för fika.


Nej det är inte många som kör 30 här!


Grannarna "i hörnet" har väldigt mycket äpplen i år


Grannen bredvid dom har inte så många


...vi har bara ett, som har ramlat ner, men det är stort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0