Köttbullar och svarta korintkakor

Idag har jag taggat ner lite, det är värst på måndagar av någon anledning som inte går att förklara.
Inte så att jag har resignerat, är fortfarande skitförbannad, men man måste fokusera på annat som är roligare. Det fungerar inte annars. I förmiddags rullade jag köttbullar som är avsedda att ta med till Stockholm till helgen.
Sen plockade jag fram matberedaren för att göra korintkake-deg, vilket inte blev riktigt som planerat.
Russin blir också "puré" när man kör dom i maskinen, men ok det kanske blir en god variant, så jag gjorde klart och in i ugnen. Denna gång bakade kakorna mycket snabbare än sist, så de var mycket mörkbruna när äggklockan ringde. Kontentan av detta blir att de inte kvalificerar sig för en Stockholmsresa. Nyttt försök imorgon!
Isterbanden ikväll, till morgondagens matlåda, undkom dock ugnen med lagom färg. De ligger nu paketerade ovanpå den stuvade potatisen.
Jag har faktiskt också skickat iväg två nya ansökningar på jobb som enligt min bedömning är realistiska att söka med mina erfarenheter. Sen muntrade jag upp mig med ett besök på Second Hand-butiken, man får så mycket för pengarna att det aldrig är deprimerande när man ska betala. Gardintyget för halva priset på Sparhuset, kostade trots detta en del ändå, men var väl genomtänkt, i en hel vecka. De kommer att bli perfekta i "glashuset" över vintern.


Hyfsat pris tack vare 50% rabatt, ska sys snart.....


Kakor med eventuell "utflykt" till soptunnan, att se fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0