Max

Levererade de inköpta varorna från IKEA, på förmiddagen till sonen. Sen åkte vi på en shopping-tur till Skövde.
Samtidigt som hans syster anlände till Paris på kick-off med sitt jobb i tre dagar. Det lär nog bli lite "serious shopping" i den staden för hennes del, om vi känner henne rätt. (och det gör vi)
Vår inköpsrunda var dock av det mer modesta slaget och inskränkte sig till: skruv i lös vikt på Beijers, konserver,  lim och åtta flaskor Pepsi Max (gissa till vem?) på Ö&B, sprayfärg på Clas Ohlson och mat på Maxi.
Jag handlade torkade tranbär, vilket är väldigt gott och färsk ingefära att smaksätta kranvatten med för att det är nyttigt (sägs det). Vi hann också med att äta gourmet-lunch på Max hamburgerrestaurang innan vi återvände hemåt.
Väl hemma efter en kopp kaffe med pigall gick jag ut för att klippa gräset, precis då började det duggregna.
Men jag låtsades som ingenting och hann faktiskt klippa alltihop innan det blev kraftigare nederbörd.
Imorgon blir det besök igen hos sjukgymnasten, sen om vädret är bra kanske en promenad i Rankås. Det var längesen jag var där. Som sagt livet går vidare, men "det är synd om människorna"..........


nästa generation "äter upp sig" för att orka ta tag i eländet vi ställt till med...


.... för det blir ingen "walk in the park" om vi inte "stämmer i bäcken"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0