Tråkigt väder men trevligt sällskap

Inget vidare väder bjöd söndagen på, men jag vaknade före åtta av att någon låste upp dörren, gick in och började duscha. Våra gäster från husvagnen på gården tänkte jag, men fick dom nå'n nyckel? Hm....
Det visade sig vara sonen som kom direkt ut, efter sin tidningsrunda på morgonen, för att träffa faster och farbror.
Vi åt gemensam frukost vid nio och blev sittande och pratade några timmar. Sen hade de lite "dataproblem" som skulle diskuteras, då tappade jag snabbt intresset och ägnade mig istället åt kycklingfiléerna som skulle serveras till lunch. När den var färdigäten, tackade svåger och svägerska för sig och började resan hemåt mot Mönsterås.
Sonen fick med en doggybag hem och sen var jag trött. Har kollat lite handboll på TV, samt ett avsnitt av Midsomer murders (som jag sett förut), men det passade bra att halvsova till. Men nu är det ju dags att gå och lägga sig, "på riktigt!" Jippii, det är måndag imorgon. My favourite day of the week, NOT!


Apropå tidigare händelser, grannen har byggt en "åskledare".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0