Det lönar sig att plantera påskliljor!

Har idag varit en runda till centralorten för en del skiftande ärenden. Först på listan stod sjukgymnastiken för en reklamation. Nu är det ju ingen större idé att reklamera gamla "tanter" med rörelsebegränsningar, men ordinerade hjälpmedel för sådana. Man kan köpa gummiband av dom för träning hemma, av sina armar och ben och dessa bör hålla mer än två veckor, kan man tycka. Vilket jag för andra gången på kort tid nu kunde upplysa dom om att så inte var fallet. Flitigt använda, flera gånger per dag visserligen, men inte tillräckligt frekvent för att de ska trasa sig och spricka sönder. Sjukgymnasten höll med och jag fick mitt tredje ex. tillklippt, med uppmaning att höra av mig om tre veckor för koll av kvalitén, så de i så fall kan reklamera hela rullen.
Sen blev det banken för köp av euro. Den börjar närma sig, semestern i Spanien.
Efter detta en tur till Hörnebo med en jacka och två stora tröjor, för lån till yngste sonen i huset, som har gipsad armbåge efter en bmxcykel-vurpa och han har nu svårt att få plats i sina vanliga ytterkläder.
Torghandeln idag bestod av sju stycken påskliljor á 10:- för plantering i fler krukor utomhus. Väl hemma insåg jag att det funnits plats för fler ändå men.... Satte bl. a. två i de vita krukorna på framsidan, under sovrumsfönstret.
Där mitt ibland alla bruna höstlöv låg, hör och häpna, en hundralapp! Tackar.
För övrigt smakar kaffet bra i min nya mugg och mini-massagen från igår, har varit till glädje idag. Peppar, peppar inte alls så stelt, fram till nu i alla fall. Hoppas, hoppas.......


Några av krukorna med vackra blommor i....


en från förra veckans planterande på väg att slå ut.


Det högst ovanliga höstlövet i egen hög person!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0