En vanlig lördag

Grötfrukost på sängen och sen en tur till secondhand-butiken, alltid lika redo att göra fynd. Hittade inte så mycket idag, förutom en före detta arbetskamrat från Skövde som jag bytte några ord med och sen även kusinen från Mölltorp, vilken jag också pratade med en stund. Annars var det bara en plåtburk och några små gåsfat som kostade mig den ofantliga summan av 20 kronor. Men jag hade ju råd, eftersom det igår växte hundralappar i trädgården!
Då det var första april igår kanske många trodde att det var ett aprilskämt med hundralappen, men det är faktiskt sanning. Idag är den dock slut, då jag köpte lite mat på hemvägen efter gratisfikat i Hörnebo.
Har dessutom gjort färdigt en liten tröja till och suttit en stund i glashuset med en kopp kaffe. Nu börjar snart dragningen av Lotto, samt Körslaget. Vem vet, det kanske regnar kosing ikväll.....


det senaste alstret, lagom till en tvååring ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0