Hemma igen till svensk vår

Maken hade ytterligare en dag semester kvar för denna gång. Vilken han hade tänkt att ägna en del av, åt trädgårdsarbete. Innan skulle det dock inköpas ett stubbrytarredskap, (hos Clas Ohlson fanns det såna) så en tur till Skövde stod på dagordningen. Dessutom hade sonen "glömt" att hämta min bil från verkstaden, så det var tvunget att fixas också. Sen ringde ägaren till Spanien-lägenheten och undrade om vi hade vägarna förbi Skövde med nyckeln. Det blev en snabbträff på Jysk, där jag också hade en hel trädgårdsstol att hämta, istället för den trasiga jag inte ville ha. Kan meddela att jag vid närmare granskning av lackeringsarbetet på bilen, inte är helt nöjd med resultatet. Fortsättning följer på den historien imorgon. Betalar man två självrisker på försäkringen för olika skador, vill man ju ändå få det snyggt utfört, allrahelst då det framgick av samtalet vi hade vid besiktningen inför uppdraget, att lackade man stora ytor, tog man även med mindre detaljer (på köpet så att säga) för att slutresultatet skulle bli snyggt. Då kan man undra varför, när de lackade dörrarna, skruvade bort handtagsdelarna (som var repiga) och inte lackade dessa smådelar, utan satte tillbaka dom utan åtgärd? Inte direkt nöjd med verkstaden, kan jag säga och detta är inte första gången heller.


Vitsippor vid vägkanten


.....och blåsippan ute i backarna står!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0