Hjo- men visst!

Idag var maken ledig, så jag hade lite nytta av honom i form av grötfrukost serverad till sängen. Vädret var inte så väldigt inbjudande på morgonen, men tog sig frampå dagen. Maken var till och med ute och motionerade spaden, en stund före lunch. Han grävde fram delar av en gammal stenmur, som start på vårt nya byggprojekt.
Jag har framgångsrikt checkat in on-line på flyget och printat ut boardingkorten, så nu är det klart i alla fall.
Till måltid idag fick vi hemlagad kebab med sallad och pommes frites, innan jag for till Hjo för visiter hos släkten.
Fikade först hos mor och far, samt beundrade den nyinstallerade tvättmaskinen, som verkade fungera till belåtenhet.
Därefter tänkte jag titta in en snabbis hos syster, men hon var på bra humör idag och ville göra nå't!
Vi bestämde oss för att åka till Hem&Hobby för en minishopping och sen ta en fika på korvkiosken bredvid.
Det var soligt och fint även om det blåste lite, men vi hade trevligt. Väl hemma i Fagersanna planterade jag mina penséer i det nyinköpta fyndet för en tia. Nu ska jag titta på Champions League Chelsea-Manchester United med förhoppning om att få se bra fotboll. Imorgon väntar gymet på mig.......


Det ligger en ordentlig driva med snö kvar, strax utanför Hjo.


Penséplanteringen.....


...och rabarberna har börjat titta fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0