Hjotiborg-runda

Åkte i förmiddags till Karlsborg för att titta på det schema som kommer att gälla för sommarens arbete och fick en pratstund med nygamla kollegor. Det såg bra ut, inga överraskningar och eventuellt kan vi justera och byta lite lediga dagar innan det spikas. Annars funkar det ändå. Därifrån åkte jag utmed Vättern till Hjo för visit hos, först föräldrar och sen även hos syster en kortis. Avlutade gjorde jag på "favo"-affären. Behövde proviantera en del, så tog en tur genom centrala Tibro, innan Inga fick servera min middag, som idag bestod av biff stroganoff med ris. Intog denna i ett soligt glashus. Har även börjat titta efter resmål för en höstsemester, det gäller att vara ute i god tid och surfa runt efter en bra "deal". Kan jag ägna många timmar åt framöver, vilket är ett sant nöje.
Imorgon ska jag besöka torghandeln och har stämt träff med kompisen för en gemensam "rundvandring". Sen har hon lovat att ge mig lite massage i det stela ryggpartiet, vilket ska bli riktigt skönt. Maken har ledig dag och har fått order om att starta grillen lagom till middagstid, för fint väder blir det naturligtvis....


Många turistbroschyrer att välja på....


Utsikt över Vättern vid Grevbäck


Har pizzerians uteservering en sponsor måntro?


"The lunchbox has landed"


Flaggor i topp för en speciell affär....


Bredvid Fågelviksledens motionsspår var det "dinnertime for deers"

...
.....och solen den gick ned.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0