Hemresa från storstan

Tvingad att gå upp tidigt, för hämtning av vår bil på dotterns jobb, då hon hade möte att passa. Bilköer, speciellt i en fyra kilometers tunnel är sen ingen höjdpunkt precis. Lägg därtill utryckningsfordon mitt i smeten och vidare kö, nästan ända fram till jobbet. Det är skönt att bo på landet. Mulet och dimmigt var det på hemvägen. Först i Arboga tittade solen fram, när vi drack elvakaffe på Subway. Vidare en avstickare till IKEA vid Örebro, som inte var gratis men förhoppningsvis väl använda pengar. (Förvaring till glashuset, mattallrikar och nya bäddmadrasser.)
Middag på Sanny Thai i Karlsborg, (som tur var) annars hade jag nog glömt att ta med bilen hem. Den har stått parkerad där sen i söndags, då vi åkte direkt efter jag hade slutat.
En power-nap hemma följdes av shopping på second hand, gym-besök och matinköp. Tyvärr fick jag ikväll meddelande att far åter ligger på sjukhuset. Han hade fått åka in akut igen.
Imorrgon väntar jobbet på nytt, denna gång med återgång till "vintertid".


Fordonsköer är storstadens vardag.....


Thai-mat till middag med svensk lingondricka


Maken fick inspiration och knallade en stund på gåbandet, innan han beundrar solnedgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0