Jobbarlördag

Barnen vaknade vid åttatiden och lillebror satte sig upp i vår säng med orden: "Nu är det inte mörkt längre, lampan är tänd ute." Vi klev upp och åt frukost, för att en timma senare väcka mamma så vi kunde fira lillebrors stundande treårsdag, lite i förväg och innan jag måste åka till jobbet. Han fick en massa bilar i en väska man kunde fälla ut till lekmatta, pussel, bok och sparkcykel. Storebror fick också en sparkcykel, för vi hittade sådana på "Rea på Rusta" igår kväll. Dags för undertecknad att dra mig till Karlsborg för arbete fram till halv sex. Fick på lunchen besök av Anette med ett sovande barnbarn i vagn. Precis som våra, omöjliga att väcka när de inte vill. Men plingandet vid broöppningen, fungerade som väckarklocka och talade även om för mig att rasten definitivt var över.
Ikväll har vi haft kalas på stekt halloumi, sallad, skagenröra, minibaguetter, chips och mashmallows. Alla utom lillebror, för han somnade vid datorn mitt i filmen bilar, strax innan.
Diskmaskinen "har fått snuva". Det droppar lite hela tiden i främre kanten, så en handduk får göra tjänst på golvet. Det är nog dags att den får definitiv pension, tretton år gammal men inga tidigare reparationer. Vad mer kan man begära av en hushållsmaskin? Får bli ett nyförvärv snarast vi hinner, nästa helg kanske då jag faktiskt är ledig.


Så ska mormors bänk oljas också, i lånad top som är aaaningen lång.


OK då kör vi......


...men jag vill ju också måla!


Första solnedgången med fri utsikt. Vad mycket himmel det blev helt plötsligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0