Nu har jag träffat "Nisse"

Ordningen är så återställd, second hand är öppen igen och idag blev det en vanlig lördagsrunda, med besök där och fika i Hörnebo. En hel del mat blev också köpt och sen full tank till bilen innan hemfärd, där tvårätters middag väntade. Orkade nämligen inte mer än halva kinaportionen igår och sen fanns det tomatsoppa över från torsdagens kvällsmat. Maken fick mat på Hantverkscupen (tror jag). Mitt i middagen ringde telefonen, från Strömsnäs Camping, eller rättare sagt kompisen, som var där uppe med sin "Nisse". Eftersom vädret var fint, nappade jag ganska omgående på att ta en utflykt ditupp (någon kilometer norr om Forsvik). Så nu har jag äntligen bekantat mig med deras husbil, som lystrar till namnet Nisse. Anette föredrog att bo där just nu, då det (till skillnad från lägenheten i Tibro) är tyst och lugnt, inte dånande diskomusik från passerande bilar eller klampande grannar ovanpå. Hon var lite less på detta för tillfället. Vi satt och tjatade om allt möjligt, tog en minipromenad ner till sjön och satt där en stund innan jag drygt fyra timmar senare återvände hem till min solnedgång i Fagersanna. Inte många knop idag alltså....


Badbrygga i ordets rätta bemärkelse, i sjön Viken


En riktigt stor sten bland tallarna vid naturcampingens promenadstig.


En del långliggare har regelrätta trädgårdar runt husvagnarna. Liljorna luktade gott!


Dekoration i anslutning till servicebyggnaden


Får jag lov att presentera Nisse! (och röda faran?)


Trafik på Göta Kanal passerar i farleden utanför.


Borta bra, -men hemma bäst?!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0