Rutiner

Känns som om man börjar få lite rutin på arbetsuppgifterna och förhoppningsvis gör mindre misstag än förut, då är det dags att sluta. Men vem har sagt att tillvaron ska "flyta som en räkmacka". Nu blir det jobbsök, jobbsök och som lite omväxling jobbsök igen.  Vi fick ett vykort till arbetet idag från kollega Ann som återgick till sitt jobbsök, två veckor tidigare än mig. Dock hade hon passat på att göra en sen semesterresa med sina föräldrar, i deras båt först. Hon trivdes i Danmark på Skagen, stod det i hälsningen.
Vi får väl se om maken och jag kommer iväg någonstans i slutet av september. Än har jag inte hittat något som lockat så där jättemycket. Klippt mig har jag i alla fall varit och gjort ikväll, så nu är jag kort i huve't igen. Dillkött blir det i matlådan för morgondagen och det kanske kan behövas som bränsle, för det är på nytt dags att besöka gymet. Unge herr Hare har inte synts till på två dagar. Det är väl bara för att jag har lagt fram morotsblast till honom, kantänka. Nu ska jag försöka få iväg en ny jobbansökan innan jag får lov att lyssna på sängens lockrop.....


Ett plan passerade över Turistbyrån, på väg in för landning.


Strax därefter kom en militärmarsch, med full packning. Vardagslunken i Karlsborg
är tillbaka. Ganska skönt tycker en del ortsbor, då var sak har sin tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0