Sista lördagen

Så var sommaren snart slut. Beviset på detta, att det är sista helgen vi har öppet på Turistinformationen för i år. En av mina kollegor slutar sitt sommarjobb imorgon, därmed börjar turistsäsongen ta slut. Jag har två veckor kvar på mitt. Det är ganska tydligt att Sverige förbereder sig för vinter-dvalan. Usch vad hemskt det låter, men solen går ner allt tidigare och mörkret vinner mark. Fortfarande tycker dock jag att vi har många fina veckor framför oss. Finns det något härligare än septemberdagar med sol och "hög frisk luft"? Det är min favorit-årstid, när vädret visar sig från sin bästa sida. Sen är det mysigt att åka söderöver framåt oktober och ytterligare förlänga säsongen, när det är lagom varmt därnere. Hittade flygbiljetter på nätet till Barcelona, (t.o.r. för två personer) i slutet av september för 648:-. Vi får se om vi slår till, medan järnet är varmt så att säga. Det går inte att vela och vänta för länge. Men först ska vi ta en tripp till huvudstaden imorgon kväll när jag slutar. Vi ska leverera en fåtölj och bilbarnstolar, samt träffa barnbarnen. Blir bara till tisdag eftersom jag jobbar igen på onsdag.
Ikea på hemvägen är det tänkt.......och hemma i god tid så jag hinner till gymet!
Ambitiös plan, eller omöjlig kombination?


Torgblommorna på plats i kväll.


En rejäl uppsnyggning i vissa av krukorna, tro mig!


...och solen har hittat hit igen.


Men som sagt en aning "tröttare" numera, lägger sig tidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0