Vardagsgöromål och rundresa

Gjorde imorse en "ansiktslyftning" i sängkammaren. Bytte sängkappor, lakan och några av kuddarna mot nya fräscha. Körde en tvättmaskin, stickade lite och åt lunch. Därefter var det dags att starta rundturen först till Hjo för att titta in till mor, hämta post att ta med till far på sjukhuset och handla batterier till julprydnader som kräver sådana, innan det är någon idé att hänga upp dom.
Hade med ett paket från släkten i Chicago/Kalifornien med speciell hälsning till far och ett annat julkort från släkt i Florida, för honom att läsa. Han var ändå så pigg man kan begära, med tanke på sjukdomen och var inte alls så förvirrad längre, vilket han definitivt mår bättre av, bara det.
Efter att ha tagit en omväg via Rusta och konstaterat att de fortfarande inte fått fram något garn, (nåja, klarar mig nog några veckor till med mitt hemmalager) var det dags för "symöte". Vi fick en väldigt god kycklingrätt och skumtomte-tårta till kaffet. Den enda som handarbetade, var dock jag. Nostalgi-prat utifrån en gammal skolkatalog från Helenaskolan ägnade vi oss också åt.
Dags att åka hem och titta på de inspelningar jag programmerat dumburken med, trodde jag! Vet inte vad som hänt, men det som var bokat, hade bara delvis "fastnat". Teknikens under eller mänskliga faktorn, det är frågan?
Nu får jag vackert passa den riktiga reprissändningen 16.30 imorgon, för att kunna vara helt säker på att få se sista avsnittet för säsongen av "Lark Rise to Candleford".


Tomtens gröthörna under uppförande....


..och han är på G, övningskör hos oss i glashuset.


Skumtomte-tårta med pepparkakssmak.


På hemväg: Många extra ljusdekorationer så här års


Exklusiv choklad från USA-släkten med särskilt tack till far för att vi nu har kontakt.
Tack vare hans släktforskning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0