Ekorr'n satt i tallen!

För två veckor sedan såg jag en ekorre som sprang upp och ner i våra två tallar. Idag var han där igen tillsammans med en hackspett, som jag också såg för två vekor sedan. Jag tog kameran och gick ut till träden för att ta kort och ekorren fastnade i alla fall, om än bakom lite grenar, men man ser "den långa ludna svansen".
Har också dammsugit glashuset rent från barr och glitter, samt fått hem min bil. Ska göra ett nytt försök att åka till sjukgymnasten i Mariestad imorgon, (var tvungen att lämna återbud förra veckan). Håller nu tummarna för att busvädret som är aviserat, har passerat vid elvatiden när jag ska köra.
Bakade lite våfflor till maken och sonen ikväll, smakade på en själv också, men de åt fyra var!


här är han, vår nya "hyresgäst" i tallen


en av grannarna hade något att flagga för idag


detta var vad som blev kvar till sonen när han kom hem med min bil


jag tog mig några hemlagade vitlöksbröd istället för fler våfflor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0