Mariestads-"utflykt"

Fint väder och ingen storm i våra omgivningar gjorde resan till Mariestad ganska behaglig. Huvudsyftet var ett besök hos sjukgymnast för att få en bedömning och råd om hur jag ska bli av med mitt onda och den begränsade rörligheten på grund av detta. Jag har fått en del "uppdrag" att utföra flera gånger om dagen och sen ska jag gärna gå ut och gå med stavar lite också. Vi får se vad det ger, har återbesök i slutet av månaden.
När man ändå har tagit sig till Mariestad måste man kolla läget hos varuhuset Karlsson, om man orkar. Det anser i alla fall jag och idag fanns lite ork att göra så. En korv med mos till lunch och sen lite fyndande, innan det bar iväg hemöver. På vägen hem tog jag en liten avstickare, dit jag ringt och förvarnat om ett kaffebesök.
Köpte några munkar innan jag åkte från Fagersanna, ifall jag hade energi kvar för en fika i skogen på hemvägen.
Kaffe gjorde susen och därav fick jag energi till att både handla lite mat och titta in på Second Hand en stund.
Maken ringde och undrade "om jag rymt", då ingen var hemma när han slutat jobbet. Inte så konstigt kanske eftersom jag inte sedan november varit på några längre utflykter, inga alls faktiskt!


Det är 80 på den här vägen, men gick ännu saktare ett tag...


strax framme i Moholmsrondellen...


...och inte långt kvar till "skogsfiket"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0