Tur att något är bra....

Som väderprognosen förutspådde blev det en hel del yrsnö hela förmiddagen. Var ute och sopade av bilen, samt trappan för att kunna komma iväg till tandhygienisten för årlig kontroll.
Helt slutade det inte båsa och snöa, men det lugnade ner sig lite efter lunchtid, så jag kom iväg och in till Tibro utan några problem. Efter röntgenbilder och genomgång med flourlackning fick jag mer än godkänt på både tänder och tandkött. Inga hål och allt såg bra ut. Firade triumfen med en banan inne hos maken på Posten, innan jag åkte till sonen med hemlagade köttbullar och frusen banankaka till fredagsmiddag. Han skulle inte hämta bilen, då den inte var besiktigad ännu och därför inte till någon nytta för honom. Den transporten till sta'n blir nästa vecka någon gång.
Vidare till Netto-butiken för att handla allt med extrapris som föll i smaken denna veckan.
På väg hem hamnade jag bakom glassbilen, som svängde ner till Fagersanna, men kände inget större sug efter att shoppa hos honom idag. Kan undra varför, snöyran kanske??
Dessutom är frysen full......


Inte så lätt att se utbudet......


men han skulle samma väg som jag.


Vårt eget lilla "blåshål", här yr det igen ganska fort.


Fredagsmys: hemlagad sallad med vitlöksbröd, öl & "På spåret"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0