Vanlig lördag

Fint väder, sol, vindstilla och ca -10 grader. Dags att ta en vanlig lördagsrunda, vilket var länge sen jag gjorde.
Först tog jag ett foto på alla de små svarta prickarna man kunde se i solen ute på sjön. Det var nämligen metartävling idag, vilket man även hade satt skyltar om från riksvägen.
Första anhalten blev Second Hand-affären, där vissa fynd som vanligt kunde göras. Bl.a. ett par nya stickor igen och denna gången kom dom med hem i påsen direkt.
Därefter åkte jag en sväng till Hörnebo med lite lördagsgodis och fick nykokt kaffe med "bränd" rostmacka.
Yngste sonen i familjen var lite känslig för att mackan faktiskt var brun, när den poppade upp ur brödrosten. I själva verket var den precis perfekt rostad och smakade mycket bra till kaffet, istället för att annars ha hamnat i soppåsen!
En snabb tur till livsmedelsbutiken för påfyllning av mjölkförrådet, slutade också med ett inköp av en guidebok om Florida.
....och var blev nu den av sen jag kom hem, kvarglömd någonstans?? kom jag just på!
Det var nyskottat på gårdsplan vid hemkomsten.


Här syns lite "metarprickar" långt ute på isen. De hade i alla fall tur med vädret!


Första stoppet på lördags-"touren"


...sen framme i Hörnebo


På väg hem igen, förbi Ransbergs kyrka


Solen sänker sig efter välförrättat värv i Fagersanna. Välkommen åter imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0