Jodå, det blev snuva........

Det var ingen inbillning, jag har fått snuva och rassel i halsen, är därför ännu tröttare idag. Än så länge är det hanterbart, får hoppas att det så förblir....
Makens bil hade fortfarande en lysande lampa angående något i motorn, när han åkte till jobbet i morse, så den fick bli avlämnad på verkstaden för koll. Maken ringde dock hem och sa att det inte var något akut, men ska lämna in SAABen igen på service nästa vecka, för det var dags (sen ett tag tillbaka). Jag kunde alltså kliva av bussen en hållplats tidigare i Tibro för att hämta det "lilla livet". Förutom att jag var tvungen att personligen infinna mig på Arbetsförmedlingen och tala om "att jag är frisk nu", behövde jag fordonet för en färd till optikern i Skövde.
En av de små "näskuddarna" hade försvunnit, vilket jag upptäckte genom att de ideligen halkade neråt, så jag fick skjuta upp dom.
Vad det skulle vara bra för att personligen infinna sig på AF för påanmälan har jag svårt att se vitsen med. Hon bara tog legitimation och skrev in det i datorn. Borde lika väl som handlingsplans-rapporten kunna gå att göra via nätet. Men de kanske vill träffa sina klienter någon gång, det kan ju vara trevligt. Men något jobb hade hon inte till mig när jag frågade.
Får väl fortsätta att sticka tröjor, en till är klar och nästa på väg.....


Solen lyser över isen och det var ca -6 grader mitt på da'n


busshållplatsen


utsikten i väntan på bussen,och som var sen


solnedgången över Balteryds industrier på min väg in till Skövde


och till sist....den senaste tröjan, (vuxen medium)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0