...och vad gjorde jag idag?

Maken var ledig och gick upp före mig. När jag hojtade: Gröööt!! så kom det en portion till sängen varefter även jag pallrade mig ur densamma och in i duschen. Sen "lånade" jag bilen och for på uppdrag till Hjo. Inledde dock vistelsen där med ett besök på den obligatoriska affären för fynd som man inte vet i förväg att man ska hitta. (så också idag, två kassar) Dessutom sprang jag på några f.d. kollegor, numera pensionärer, som också verkade vara på köphumör.
En titt till "di gamle" för en kopp kaffe och lite prat innan huvuduppdraget, att leverera nysydd gardin och sängöverkast till syster. Hon verkade tycka att de dög, får väl se hur de "tar sig ut sig", nästa gång jag kommer dit.
Nästa anhalt Apoteket i Tibro för hostmedicin m.m., sen Netto och till sist Sparhuset för att hämta ett paket från Yves Rocher.
Väl hemma igen fanns det några järpar kvar till mig och det kokta riset från igår, hade maken hoppat över.
VM i handboll för herrar startade ikväll. Ingen större underhållning, men de vann ju som väntat i alla fall. Ser fram emot nästa match på lördag och mycket bättre spel!


Fyndbutiken och faktiskt lite sol i Hjo på eftermiddagen


på väg hem igen och in i dimman mot Tibro


lite ljus i mörkret vid Tideberg (riksväg 49)


Jul/vinterdekorationerna vid ingången till Sparhuset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0